email facebook

אנגלית לכיתה ג'

   
כפי שכולנו יודעים, אנגלית היא שפה חשובה ולדעת אותה נותן הרבה יתרונות במהלך החיים, ולכן רצוי שהילד שלכם ילמד אנגלית כבר מגיל קטן.

יש שלושה סוגים של ילדים בהקשר של ידיעת אנגלית בגילאים צעירים, הזן הראשון, הם ילדים שגדלים בבית דובר אנגלית בעיקר על רקע של מוצא שלפחות אחד ההורים, בדרך כלל מדובר על ילדים שסופגים את האנגלית מגיל מאוד צעיר, ברמה של אפילו כמה חודשים, המבטא שלהם הוא בהתאם, וניתן להגיד שהאנגלית היא עבורם שפה כמעט ראשונה ולעיתים אפילו ראשונה. מאידך יש ילדים שההורים שלהם מלאי אמביציה להחדיר בהם אנגלית כמה שיותר מוקדם, אפילו מגיל שנתיים, והם מנסים לכסות על הפער מול הזן הראשון.

הסוג השלישי אלו ילדים שההורים שלהם והם בעצמם אומרים "נחכה ונלמד בבית ספר", כאשר מתחילים לימודי האנגלית בכיתות ג' או ד'. שלושת הגישות הן לגיטימיות, יחד עם זאת ברור לגמרי שאנגלית היא שפה מאוד חשובה לתקשורת בכל גיל שהוא ומאוד טוב שלילד יהיה אותה.
בהנחה שאתם הורים שמודעים לצורך לאנגלית כמה שיותר מוקדם, תרצו לדעת שהילד שלכם בכיתה ג' ישלוט באוצר מילים בסיסי, ידע לבנות משפטים ולתקשר בצורה ראשונית עם אנשים אחרים.

אנחנו מעלים זאת מתוך הנחה שהוא התחיל לעשות את זה בגיל יותר צעיר, וכבר רכש את לימוד הא'- ב' האנגלי ובנייה של אוצר מילים ראשוני. סביר להניח שגם אם הוא לא עשה זאת בצורה מסודרת, החשיפה באינטרנט הביא אותו לזיהוי של כל האותיות האנגליות וכמובן אוצר מילים ראשוני שנקשר בעיקר למשחקי מחשב שונים בהם הוא משחק.

החשיבות שבתרגול

בכל מצב אפשר להגיד שתרגול השפה הוא הדבר החשוב ביותר. הגיע אורח מחו"ל? שלחו את הילד לקשקש איתו, בתור משחק תתחילו לדבר באנגלית, עודדו אותו לדבר עם החברים שלו באנגלית, משחקי רשת וצ'יטוט עם ילדים בני גילו בחו"ל, עודדו אותו לתקשר איתם להחליף חוויות שלאו דווקא קשורות למשחק, עזרו לו עד כמה שניתן אם הוא מגלה עניין בשפה.

ככל שתהיו קשובים אליו יותר, כך היכולת שלו לקלוט את השפה בצורה נכונה תהיה יותר טובה, רק קחו בחשבון שיש לכם אחריות רבה לא להטעות אותו בטעות אם האנגלית שלכם לא מספיק טובה!

משחקי מחשב

בשוק יש הרבה מאוד לומדות ואתרי רשת שמהותם לימודי אנגלית, ככל שהילד גדול יותר, כך קשה יותר לשכנע אותו להשתמש בהם, אנחנו מציעים לכם לזרום איתו ולא לנסות לכפות עליו לומדה כלשהי, קחו בחשבון שישנם לא מעט משחקי רשת בהם הוא עשוי ללמוד לא פחות מבכל לומדה אחרת, עודדו אותו להשתמש במילוני רשת למקרה שהוא לא מבין מילה, במשחקי רשת בהם יש אינטראקציה עם ילדים אחרים בכל העולם, יש הרבה מאוד אנגלית ולפעמים עדיף לכם לשלם מנוי למשחק כזה מאשר ללומדה שבה הוא לא ישתמש.